Olanda este de ani buni “capul de lance” in ecologie si adoptarea solutiilor non-poluante in viata de zi cu zi a cetatenilor. Este exemplara dragostea olandezilor pentru mediu si protejarea lui, fiind printre primii care au acceptat sa lase masina acasa si sa se deplaseze cu bicicleta in Amsterdam. Pornind de la conceptul de ecologie si protejarea mediului, olandezii au cautat solutii pentru un transport de persoane rapid si non-poluant. Din 2004, o echipa de ingineri si designeri olandezi au inceput sa puna cap la cap bucatile dintr-un puzzle care la final avea sa fie considerat noul concept de transport persoane terestru non-poluant. Astfel au incercat sa rezolve problemele transportului de persoane actual cum sunt: poluarea, aglomeratia si siguranta, oferind o solutie inteligenta care are la baza un design inteligent, o greutate usoara, poluare 0, tehnologie de Formula 1, inginerie aero-spatiala, viteza mare, iar rezultatul este un concept de autocar de lux.
Incepand din 2006 echipa olandeza a trecut la munca efectiva, realizand designul noul autocar denumit generic “SuperBus”. Au creat puntea fata, suspensiile si puntea spate din aluminiu. Garda la sol este variabila astfel incat in zonele intravilane aceasta se poate mari la 40 cm pentru a putea trece peste limitatoarele de viteza fara probleme, dar cand autocarul se afla pe o sosea de viteza, garda la sol poate sa fie redusa pana la 7 cm, pentru putea oferi o stabilitate marita la viteza de 250 km/h. Garda la sol scazuta, mentine rezistenta aerodinamica la un nivel minim. Un alt avantaj pentru garda la sol scazuta este acela ca scade centrul de greutate al autocarului care poate evita un obstacol la viteza mare fara a exista riscul de rasturnare. SuperBus functioneaza cu motoare electrice iar bateriile pot sa fie schimbate sau incarcate foarte usor prin trapele special concepute pentru acest lucru, pozitionate pe ambele parti ale vehiculului. In timpul franarii motoarele electrice care echipeaza SuperBus functioneaza pe post de generatoare, stocand energia rezultata din franare in baterii. Pneurile cu care este echipat SuperBus sunt speciale, ele trebuie sa combine greutatea unui autocar cu viteza unei masini de curse.
Sasiul SuperBus, inclusiv cabina pilotului si partea din spate a vehiculului sunt complet realizate din fibra de carbon compozit. Cadrele laterale ale vehiculului sunt formate din grinzi superioare si inferioare, care sunt legate cu grinzi trasversale. Deoarece grinzile se intersecteaza, ofera cadrelor laterale rigiditatea dorita. Fiecare cadru lateral este produs dintr-o bucata. In acelasi mod sunt produse si usile laterale, iar daca este nevoie partile din carbon pot sa fie lipite impreuna. Panourile exterioare sunt realizate din IXIS, acesta este un material compozit realizat dintr-un miez de spuma plasat intre straturi suprapuse din fibra de sticla. Avantajul panourilor din IXIS, este acela ca absorb energia extrem de bine in caz de coliziune, iar materialul este reciclabil.
Sistemul de directie este imbunatatit si de faptul ca rotile din spate pot vira independent. Tot in spate, este plasat sistemul de racire al motoarelor si aerul conditionat, inedit este faptul ca aerul este ghidat prin conductele de admisie plasate in plafonul autocarului. Tehnologia de ultima generatie echipeaza SuperBus, astfel cei 750 de senzori asista si detecteaza orice anomalie care apare in timpul calatoriei cu autocarul, de la siguranta pasagerilor in interior pana la obstacolele exterioare care pot sa fie detectate de la cateva sute de metri distanta printr-un sistem de radar ultra-performant.
SuperBus cu o lungime de 15 m, o capacitate de 23 locuri si o viteza de 250 km/h, ofera pasagerilor flexibilitate, siguranta calatoriei, confort si lux, dar si o experienta de calatorie formidabila. Aceasta experienta senzationala este data de un design ergonomic in interior si echipamentul multi-media pentru fiecare pasager in parte.
SuperBus o sa intre in uz in Emiratele Arabe Unite, unde face legatura dintre Dubai si Abu Dhabi, pe o distanta de 120 km, reducand durata calatoriei la o jumatate de ora, in confort si lux, la preturi de transport in comun. Avand in vedere ca infrastructura noastra rutiera, pe langa faptul ca este aproape inexistenta si sub orice critica, si faptul ca noi importam doar autobuze si autocare second, din statele dezvoltate, o calatorie cu un SuperBus in Romania o sa fie posibila peste vreo 50-100 de ani.
Nu exista modificari majore la modelele Tesla S. Cei de la Tesla, realizeaza modificari majore pe parcursul anului,…