Meniu

Iarna nu-i ca vara

Ceata pe drumurile publice
  • 31.01.2019
  • Newparts
  • Diverse
  • 0 comentarii

Iarna si-a intrat in drepturi, iar celebra sintagma “iarna nu-i ca vara” se aplica de facto pe drumurile noastre. Sunt multe situatii pe care incerc sa le inteleg, desi nu au niciun inteles oricum le-ai privi, iar lipsa banilor nu este o scuza pentru a pune in pericol a vietilor cetatenilor unui stat pe drumurile publice in conditii meteo nefavorabile. Acum stau si ma gandesc de ce mai platim taxe si impozite, de ce mai platim accize si alte taxe peste taxe, de ce mai dam bani statului roman, daca cei alesi sau cei in a caror atributii intra alocarea banilor publici in folosul cetatenilor, in folosul contribuabililor pentru buna functionare a statului roman, nu misca un deget iar starea drumurilor este execrabila. In realitate situatia este cu totul alta, ramai uimit de cum se prezinta lucrurile in teren, ramai scarbit de nesimtirea si indolenta reprezentantilor statului roman, alesi sau pusi sa vegheze la buna desfasurare a lucrurilor in folosul cetateanului contribuabil care dau in folosinta drumuri ce nu intrunesc minimul de siguranta si calitate.

 

Circulatia pe drumurile publice in Romania, chiar si in conditii meteo favorabile, este o adevarata aventura si pentru soferii cu experienta. In primul rand din lipsa infrastructurii, din cauza aglomeratiei si a starii generale proaste a drumurilor publice. Dar ce te faci cand conditiile meteo devin nefavorabile ... stai acasa, pui lacat pe masina si astepti sa vina vremea buna? Probabil ca asta este gandirea factorilor de decizie si a reprezentantilor statului roman, altfel nu exista nicio explicatie logica.

Circulatia pe drumuri publice marcate

Nu pot intelege de ce mai exista CNADNR daca drumurile publice sunt pline de gropi, sunt prost intretinute si mai ales prost marcate sau nemarcate. Pentru ce mai platim accize la combustibil, impozite si taxe, pentru ce mai platim salarii imense celor de la CNADNR daca trebuie sa asteptam vremea buna ca sa putem circula, cat de cat, pe drumurile publice. Cum poti circula in conditii meteo de iarna cu ceata densa pe drumurile publice nemarcate? Circuli doar dupa intuitie sau bajbaind prin ceata. Cum se poate ca CNADNR sa accepte si sa dea in circulatie drumuri nemarcate cu minimul de marcaje, cum se poate ca politia romana sa lase circulatia libera pe drumurile publice nemarcate in conditii meteo de ceata? Asta este o mare enigma si pentru mine.

 

Clar ca sa conduci in conditii meteo de ceata densa, noaptea, pe un drum nemarcat, este o adevarata aventura. Nu vezi unde incepe si unde se termina partea carosabila, n-ai niciun reper, mergi inainte orbeste si te rogi sa ai noroc ca sa nu ajungi in sant din greseala. Cu certitudine ai putea conduce mai bine si in siguranta, daca drumurile publice sunt marcate cum trebuie. Este inadmisibil ca drumurile dupa asfaltare sa ramana nemarcate cu lunile, sau marcajele sa fie facute prost ori cu vopsea de proasta calitate. Nu-mi pot imagina cum in tari occidentale se poate ca un drum nemarcat sa nu fie pus in circulatie, sau cum marcajele la ei rezista mult mai mult decat la noi. O singura concluzie se poate trage, la noi autoritatile sunt inconstiente cand pun in circulatie un drum nemarcat, sau sunt corupte cand accepta marcaje de proasta calitate pe drumurile publice. Oricum privim, lipsa marcajelor sau calitatea lor proasta pun in pericol viata celor care cricula pe drumurile publice. Poti avea masina super echipata cu faruri de ceata si anvelope de iarna, daca drumurile publice nu sunt marcate cum trebuie tot iti este dificil ca sa circuli in conditii de ceata densa.

Drum impracticabil in conditii de ceata

Oare o sa ajungem in viata asta ca si la noi drumurile publice sa fie practicabile in orice conditii meteo? Eu cred ca nu, atata timp cat inconstienta si incompetenta autoritatilor este o virtute dupa care sunt pusi in functie. Pana atunci nu plecati la drum pe conditii de ceata densa, este mai sigur sa ramai acasa, chiar daca ai masina echipata corespunzator de iarna.

 

PRIMESTE NOILE ARTICOLE PRIN EMAIL GRATIS

Comentarii (0)
Adauga un comentariu