De cativa ani buni a fost dat in folosinta tronsonul de autostrada intre Bucuresti si Ploiesti. Oricum privim lucrurile este bine ca s-a reusit iaungurarea tronsonului de autostrada, dar totusi am cateva obiectii. Pe langa faptul ca pretul pe kilometru de autostrada a fost printre cele mai piperate, sunt sigur ca platile catre constructori au fost facute in totalitate, tind sa cred ca au fost chiar plati oferite in plus. Totusi daca circuli pe autostrada iti dai seama ca tronsonul cu pricina nu este finalizat in totalitate, lipsesc iesirile si intrarile care sa lege localitatile din vecinatate cu autostrada desi in proiect si in teren sunt executate in parte. Ce este mai revoltator este faptul ca marcajele si indicatoarele sunt prezente pe autostrada, chiar te indruma spre iesiri sau iti semnalizeaza intrarile dar cand ajungi la locul indicat totul este barat cu dale din beton. Stai si te intrebi ca tot omul cand o sa fie finalizat in totalitate acest tronson de autostrada? Probabil ca la pastele cailor. De remarcat este faptul ca exista o singura iesire si intrare pe autostrada la Snagov care este functionala, in rest daca urmezi indicatoarele si marcajele risti sa te zdrobesti de dalele de beton.
Revoltator este lipsa spatiilor de servicii desi sunt indicatoare si marcaje care le anunta apropierea dar la fel intrarile si iesirile din parcari sunt barate cu dale de beton desi candva erau in plan sa fie executate, dar au fost lasate neterminate. Stai si te gandesti oare daca esti sofer pe o masina cu tahograf si trebuie sa faci pauza aferenta cand te afli la mijlocul dintre capetele autostrazii ce-o sa faci, in plus poate ai o problema de sanatate sau necesitati fiziologice si n-ai un loc de parcare in care sa poti opri masina. Ca sa nu mai vorbim ca poate trebuie sa dai un telefon sau sa raspunzi la un apel si n-ai unde trage masina pe dreapta ca sa poti vorbi fara sa incalci regulile de circulatie utilizand telefonul mobil in trafic.
Situatia asta este de neacceptat intr-o tara civilizata, unde cu siguranta nicio autoritate nu ar avea curajul sa semneze pentru dare in folosinta a unui tronson de autostrada neterminat si care sa nu intruneasca toate standardele de calitate. Dar ce sa vezi, la noi totul este posibil, se accepta orice pentru un vot in plus sau populism de cel mai prost gust. Nu cred ca ar avea nimeni nimic impotriva daca dupa inaugurare in scurt timp toate neregulile s-ar remedia. Deja trec ani, nu mai vorbim de zile, saptamani sau luni ci de ani in care nimeni nu misca un deget ca sa termine autostrada Bucuresti-Ploiesti. Ma intreb oare cand o sa plateasca cineva pentru asta, cand autoritatile constientizeaza ca se afla in slujba poporului si nu a constructorilor sau a partidelor politice, oare cand o sa ne iasa din metalul colectiv sintagma ca “merge si asa”? Uite ca nu merge si asa, daca din cauza neterminarii autostrazii se produc accidente si evenimente rutiere cine plateste? Cand mergi sa platesti rovinieta nu-ti zice nimeni “hai plateste mai putin cu 25 % ca vei circula pe drumuri proaste sau autostrazi neterminate”, chiar nimeni nu iti cere bani mai putini, tot timpul nu stiu cum sa iti ceara mai mult pentru servicii inexistente sau servicii de proasta calitate.
USS Indianapolis: Men of Courage - este o ecranizare americana a unei intamplari reale din timpul celui de…