In ultimii ani mai mult ca niciodata, zilnic primesc emailuri in care mi se cer bani pentru diferite situatii caritabile. Totusi daca stau si ma gandesc, practic si matematic, daca ar trebui sa dau cate un leu caritabil pentru fiecare email ce-l primesc sau la fiecare cersetor de pe strada nu mi-ar ajunge salariul. In plus nu poti avea incredere ca in spatele fiecarui email sau cersetor este o persoana aflata la nevoie sau este doar o retea de escroci care vor doar sa faca bani de pe urma ta.
In cazul in care iti pui anumite intrebari, o intrebare te macina tot mai mult si-ti revine in minte de fiecare data cand esti pus in situatia de a face un act caritabil. Si te intrebi pe buna dreptate “De ce o persoana de pe acest Pamant ar oferi bani in scop caritabil, in special ca sa sprijini o persoana straina?”. In general raspunsul la intrebare este simplu cumperi “o poveste”. De fapt de fiecare data cand un cineva doneaza pentru o cauza buna, el cumpara o poveste, o poveste care merita si valoreaza mai mult decat suma pe care a donat-o.
Daca stai bine sa te gandesti ar putea fi povestea de a face bine sau a face ce trebuie, sau ca sa faci pe placul unui prieten, ori o faci ca sa onorezi memoria unei persoane la care ai tinut mult. Dar oricum si care sunt motivele pentru care o facem, o facem pentru ca povestea are valoare pentru noi. Ar putea fi povestea pe care tu si numai tu o poti diferentia, sau poate este povestea cu a carui efect poti schimba lumea. Sunt convins ca pentru cei mai multi, aceasta este povestea a ceea ce inseamna sa faci parte dintr-o comunitate.
In cazul acesta strangerea de fonduri pentru o cauza isi schimba sensul si perceptia pe care o avem, astfel scopul ei nu este de a lua ci de a oferi. Prin urmare strangerea de fonduri ofera sansa cuiva de a cumpara o poveste care merita mult mai mult decat donatia. Asadar povestile sunt modul nostru de a trece prin viata, sansa noastra de a da sens si a arata cine suntem si ce facem in viata.
Un alt aspect al caritatii este dat de evenimentele organizate in scop caritabil. Aici insa sensul caritatii se dilueaza, de cele mai multe ori persoana care face o donatie in aceste conditii se gandeste la valoarea obiectului achizitionat sau la valoarea concertului pentru care a dat banii, si nu la povestea in sine pentru care se aduna fondurile.
Concluzia este simpla, daca oamenii nu doneaza pentru cauza ta, este pentru ca tu nu le spui o poveste, sau spui o poveste in mod gresit unor persoane nepotrivite, tot din greseala. Din aceasta perspectiva atunci cand vrei sa faci o strangere de fonduri pentru o cauza, schimba-ti viziunea si ofera oamenilor o poveste pentru a le hrani mai bine sinele fiecaruia.
USS Indianapolis: Men of Courage - este o ecranizare americana a unei intamplari reale din timpul celui de…